15 Kasım 2026, 08:40:55
Dolar 50,3656
Euro 55,5597
Altın 6.280,54
BİST 11.842,82
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 21°C
Yağmurlu
İstanbul
21°C
Yağmurlu
Paz 13°C
Pts 14°C
Sal 16°C
Çar 18°C

Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun yapısı yeniden düzenleniyor

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun yapısını yeniden düzenlemek için çalışma başlattı. Planlanan değişiklikle işçi ve işveren tarafı 5’er üyeyle temsil edilmeye devam ederken, hükümetin komisyon üye sayısının 1’e düşürülmesi ve hakem rolünün güçlendirilmesi gündemde. Bu “ara formül” özellikle işçi tarafının söz hakkını artırmayı amaçlıyor.

Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun yapısı yeniden düzenleniyor
2 Aralık 2025 18:15
2.920
A+
A-

TÜRK-İŞ, HAK-İŞ ve DİSK gibi konfederasyonlar, komisyonda işçi temsilinin güçlendirilmesini talep ediyor. Bakanlık, 21 Ekim’de Üçlü Danışma Kurulu toplantısında konuyu ele aldı ve bugün TÜRK-İŞ Başkanlar Kurulu’nda gündeme geldi. Düzenleme kabul edilirse, TÜRK-İŞ’in Asgari Ücret Tespit Komisyonu’na aktif katılımı bekleniyor.

Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun mevcut yapısı 1974’ten bu yana uygulanıyor. O tarihten itibaren tüm illeri kapsayan tek bir asgari ücret belirleniyor ve komisyon, işçi, işveren ve hükümetten beşer temsilci olmak üzere 15 kişiden oluşuyor. Komisyon kararlarını en az 10 üyenin katılımıyla oy çokluğuyla alıyor; oyların eşitliği durumunda başkanın bulunduğu taraf çoğunluğu sağlıyor.

[eii post_id=”309949″ theme=”1″]

Mevcut asgari ücret, bir işçi için aylık brüt 26.005,50 lira, kesintiler düştüğünde net 22.104,67 lira olarak uygulanıyor. İşverene toplam maliyeti ise 30.621,48 lira; bunun 26.005,50 lirası brüt asgari ücret, 4.095,87 lirası sosyal güvenlik primi, 520,11 lirası ise işveren işsizlik sigorta fonu olarak hesaplanıyor.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.