15 Kasım 2026, 05:44:39
Dolar 50,3656
Euro 55,5597
Altın 6.280,54
BİST 11.842,82
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 21°C
Yağmurlu
İstanbul
21°C
Yağmurlu
Paz 13°C
Pts 14°C
Sal 16°C
Çar 18°C

Asgari ücret görüşmeleri Aralık ayında başlayacak

Hükümet, işçi ve işveren temsilcilerinden oluşan komisyon Aralık ayında toplanacak. Yeni asgari ücret, 31 Aralık’a kadar belirlenecek.

Asgari ücret görüşmeleri Aralık ayında başlayacak
30 Ekim 2025 18:29
2.816
A+
A-

Milyonlarca çalışanın beklediği asgari ücret görüşmeleri Aralık ayında başlayacak. Hükümet, işçi ve işveren temsilcilerinin katılımıyla oluşturulan Asgari Ücret Tespit Komisyonu, yeni ücreti belirlemek üzere bir araya gelecek.

Toplam 15 üyeden oluşacak komisyonda; hükümet, işçi ve işveren tarafını 5’er temsilci temsil edecek. İşçi kesimini Türk-İş, işveren kesimini ise TİSK temsil edecek. Komisyonun ilk toplantısı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda yapılacak.

Komisyon kararları oy çokluğuyla alınacak

Asgari ücretin belirlenmesi sürecinde ekonomik göstergeler, enflasyon verileri ve yaşam maliyetleri dikkate alınacak. Komisyonda alınacak kararlar oy çokluğuyla belirlenecek.

[eii post_id=”302005″ theme=”1″]

Belirlenecek yeni ücret, sadece çalışan maaşlarını değil; kıdem tazminatı tabanı, işsizlik ödeneği, askerlik ve doğum borçlanması gibi birçok kalemi de doğrudan etkileyecek.

Yeni ücret 1 Ocak 2026’da yürürlüğe girecek

Yeni asgari ücretin en geç 31 Aralık 2025 tarihine kadar açıklanması bekleniyor. Yapılacak artış yaklaşık 7 milyon çalışanı ilgilendiriyor. Belirlenen ücret, 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.